reklama

Čo a ako... s pánom Lasicom

Už oddávna som mal jeden nesplnený sen, ak sa to dá tak nazvať. Chcel som sa dozvedieť čo najviac o geniálnom humoristovi, hercovi, dramaturgovi, režisérovi a nepochybne výnimočnom a múdrom človeku – umelcovi - pánovi Lasicovi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Lenže ja som iba komik...
Lenže ja som iba komik... 

Táto moja snaha – dosiahnuť to - sa mi splnila počas „vianočného zhonu“, ako ľudia zvyknú nazývať čas pred Vianocami. Ako som si tak prezeral knižný výber jedného z kníhkupectiev, zaujala ma kniha „ Lenže ja som iba komik...“ na ktorej sa vynímal nadpis autora – Milan Lasica. Teraz už viem, že nápad a aj jeho realizácia bola v kompetencii pána Jána Štrassera – básnika, textára, publicistu a prekladateľa.

Knižka so svojimi 252 stranami Vás zaujme už svojím obalom. Čiernobiela sa predsa len vyníma medzi ostatnými farebnými obalmi kníh. Čo je však viac podstatné, kniha vás zaujme aj po tom, čo ju otvoríte a „pustíte sa do nej“. Pútavým a nesileným spôsobom prechádza takpovediac celým životom pána Lasicu – od jeho detstva, rodnej dediny, rodičov, priateľov, skvelých strýkov a jeho prvých dotykov s umením, cez ťažké časy v dôsledku cenzúry a prazvláštnych praktík bývalého režimu, až po jeho spoluprácu s pánom Satinským, jeho vzťahu k politike, ženám a mnohému inému. Čitateľ má možnosť nahliadnuť tam, kde by snáď každý jeho fanúšik rád nakukol – do súkromia tohto jedinečného umelca. Vďaka majstorvstu pána Štrassera a trefným odpovediam pána Lasicu však toto nahliadnutie nepôsobí nijak neprirodzene, alebo nebodaj nútene. Čitateľ si urobí naozaj verný prehľad o pánovi Lasicovi ako o človeku s veľmi zaujímavým a poučným pohľadom na svet, o pánovi Lasicovi ako umelcovi, humoristovi, milovníkovi kaviarní... Je toho naozaj neskutočne veľa, čo tento pán v sebe ukrýva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celá kniha sa dá prečítať takzvane na jedno nadýchnutie. A má jednu výhodu oproti iným knihám - nakoľko je postavená na schéme – otázka, odpoveď – ktoré sú rozdelené do niekoľkých tematických rovín, tak ak sa Vám v danej chvíli nechce čítať otázky napríklad s tematikou divadla, môžete bez obáv preskočiť na ďalšiu kapitolu a k tej prvej sa vrátiť neskôr.

Myslím si, že napriek tomu, že pán Štrasser patrí medzi mladšiu generáciu umelcov, oproti pánu Lasicovi, bol mu primeraným partnerom pri kladení otázok a jeden druhého nezaskočili svojimi slovami. Aj keď v knihe sa vyskytlo pár tlačových chýb, otázky na seba nadväzujú voľne a čitateľ má tak pocit, že je v priamom kontakte so spovedaným, čo len umocňuje pocit, že čitateľ je vlastne ten, ktorý kladie otázky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som to zhrnul – knihu odporúčam každému, kto sa chce dozvedieť viac o pánovi Milanovi Lasicovi a ešte nedostal tú možnosť spýtať sa ho niečo osobne. V knihe nájde množstvo zaujímavých otázok a ešte pútavejších odpovedí, ktoré iste uhasia túžbu po informáciách. Navyše sa dozvie veľa zaujímavých faktov, mien, situácií a hlavne mladý čitateľ získa reálny obraz o mnohých udalostiach z minulosti. A ak by sa Vám predsa len kniha z nejakého dôvodu nepáčila, môžete kedykoľvek skončiť. O žiadny záver neprídete. Avšak odopriete si jedinečnú možnosť„živého“ rozhovoru s pánom Lasicom.

Miloš Sidor

Miloš Sidor

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent vtipnej vysokej školy so záľubami : písanie, humor, irónia a mnohé iné. Zoznam autorových rubrík:  Náznaky poézieCestovanieÚvahy všedného dňaSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu