reklama

Ten kto zabúda, si pamätá najdlhšie...

Myslieť si, že ľudia ktorí vraj zabúdajú sú schopní si zo svojej pamäte vymazať naozaj všetko vždy nemusí byť až taká pravda. Presvedčil som sa o tom sám...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Zábudlivosť. Poznáte to ? Vlastnosťkaždého z nás, len každý ju má trochu inak vyvinutú. Ja si ku príkladuskutočne niekedy nepamätám, na ktorom poschodí mám v stredu ráno cvičenia,pretože viem, že na ne nikdy nejdem sám. Nepovažujem za potrebné pamäť si číslopí na osem desatinných miest, pretože mi to príde jednak úplne bezhodnotnáinformácia a na strane druhej si to kedykoľvek nájdem, keby som to náhodoupotreboval. Neviem aké mám číslo topánok, pretože je to napísané na každej mojej topánke. Nadobudliste pocit, že som zábudlivý ? Ak áno, rád by som Vás presvedčil o tom, žetento úsudok nemusí byť tak celkom správny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno to ani nie je o úsudku,možno je to o pojme. Pretože, priznajme si, správne zadefinovaný pojem dávaveciam novú dimenziu. Zábudlivec by si nemal pamätať prakticky nič. Avšak,existuje niekto taký ?

Priznám si, že moja pamäť nie je dokonalá. Nieje dokonca ani z polovice taká výkonná ako pamäť môjho kamaráta, ktorý s presnosťouna minúty mi niekedy rozpráva, čo sa stalo pred troma rokmi. Ja samozrejme o tommám len hmlistú predstavu. Udivuje ma, keď ľudia vedia presné ceny väčšiny výrobkovv potravinách a dokonca si pamätajú rozdiely medzi jednotlivýmiobchodmi. Ja som si schopný zapamätať tak nanajvýš dve položky. Tieto informáciesa mne skrátka zdajú byť zbytočné. Nepotrebujem ich a keď náhodou aj áno,viem si ich rýchlo zistiť. Ľudia ma môžu považovať za zábudlivca, avšak je niečo,na čo mám pamäť skutočne vynikajúcu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pamätám si, ako som kamarátkepred piatimi rokmi sľúbil, že jej donesiem kazetu z plesu, na ktorom smeboli spoločne. Bolo to už dávno a ona na to už zabudla. Tú kazetu už niktonenájde, pretože je v nenávratne premazaná. Avšak, ten môj záväzok tu stáleje. V mojej pamäti. Pamätám si každú hádku, ktorá neskončila k obojstrannejspokojnosti a pamätám si na každý pohľad priateľa, keď som v ňom zazrelbolesť. Niektoré veci skrátka pretrvávajú vo mne dlhšie, ako by bolo možno vhodné.Niekto sa prosto rozčúli a o päť minút zabudne. Ja si jeho rozčúleniepamätám ešte týždne, mesiac, dva... Jednoducho do vtedy, kým si sám nedámodpoveď na to, prečo bol vtedy taký. Prečo zabuchol dvere, prečo odišiel... Pamätámsi slzy, najmä slzy, pretože smiechu je oveľa viac. Vďaka Bohu. Som zábudlivec,ale tieto veci, zážitky, skutočnosti sú dobre ukryté niekde v priehradke s poetickýmnázvom „archív“. O čo je to pre mňa - pre nás zábudlivcov ťažšie, keďproblém druhou stranou dávno zabudnutý u mňa - u nás zostáva ďalekodlhšie. Keď si so spomienkou na výčitku môjho azda nesprávneho konania líham každývečer do postele a ten druhý, hoci si pamätá indexy na burzách, ale natoto dávno zabudol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia síce môžu zabúdať na praobyčajnéveci, ale každý má niečo, čo u neho zostáva. Môžem byť zábudlivcom, to všakneznamená, že si nič nepamätám. Otestujte si svojich priateľov a zistite, čoim zostáva v pamäti. Čo ak sa niekto trápi práve tým, na čo si vy užnepamätáte ? Čo ak je to práve ten, koho vy považujete za zábudlivca. Otázky sanedelia na ťažké a ľahké, ale na tie ktorých odpovede vieme a ktorýchnie... Ľudia sa nedelia na zábudlivcov a tých, čo si pamätajú, pretože každýsi niečo pamätá, len Vám to na prvý pohľad nemusí byť viditeľné.

Miloš Sidor

Miloš Sidor

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent vtipnej vysokej školy so záľubami : písanie, humor, irónia a mnohé iné. Zoznam autorových rubrík:  Náznaky poézieCestovanieÚvahy všedného dňaSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu